روش‌های مراقبت از چشم در کلاس‌های آنلاین

5 دی 1399 ساعت 14:08


بــا توجــه بــه اینکــه شــرایط فعلــی جهــت قطــع زنجیــره‌ی انتقــال کرونــا ایجــاب می‌کنــد کــه بــه صــورت آنلایــن و از طریــق تلفــن همــراه بــه امــور درســی و تحصیلــی خــود برســیم و همیــن امــر باعــث شــده تــا زمــان بیشتــری از گوشــی‌های هوشــمند اســتفاده کنیــم، ضــروری اســت بــرای محافظــت از چشــمهایمان نکاتــی را رعایــت کنیــم تــا ســلامتی چشــمهایمان حفــظ شــود و آســیبی بــه آنهــا نرســد. برخــی از ایــن مــوارد را برایتــان بیــان میکنیــم و امیدواریــم نهایــت اســتفاده را از ایــن مطلــب پزشــکی ببریــد. بــا مــا همــراه باشــید.
۱ -رعایت فاصله‌ی استاندارد و ایمن چشم‌ها با تلفن همراه باعث می‌شود تا چشم‌ها شرایط بهتری داشته باشند. اگر گوشی را خیلی به چشم‌تان نزدیک کنید به مرور زمان باعث کاهش بینایی شما می‌شود.
۲ -اندازه‌ی فونت گوشی را درشت‌تر از قبل تنظیم کنید تا فشاری برای خواندن و نوشتن مطالب به چشم‌هایتان وارد نشود.
۳ -صفحه‌ی تلفن همراه را تمیز و پاکیزه نگه دارید تا لکه‌های غبار و آلودگی باعث خستگی چشمهایتان نشود.
۴ -در مکانـی کـه نـور کافی و مناسـب وجود داشـته باشـد، از تلفن همراهتان اسـتفاده کنید؛ اسـتفاده از گوشـی در اتـاق تاریک و کـم نـور آسـیب زیـادی بـه چشـم وارد میکند و مردمک چشـم را مسـتعد بیماری میکنـد از جملـه؛ آب مروارید.
۵ -اسـتفاده از تلفـن همـراه در سـاعات پایانـی شـب علاوه بر خسـتگی و فشـار بیشتر چشـم، خـواب را دچار اختلال میکند. در سـاعات پایانـی شـب با تلفـن همراهتـان کار نکنید.
۶ -پـس از گذشـت ۴۰ یـا ۵۰ دقیقـه از اسـتفاده‌ی تلفن همراه، به چشـم‌هایتان اسـتراحت بدهیـد. کمی چشـم‌هایتان را ببندید و چنـد دقیقـه‌ای بـه هیچ نمایشگـری مثل تلویزیـون، رایانـه و تلفن همراه نـگاه نکنید.
۷ -همانطور که میدانید صفحه‌ی نمایشگر گوشی به شدت آلوده است و ویروسها و باکتری‌های مختلفی در سطح آن وجود دارد و در تماس دستهای شما با سطح گوشی، به دست شما منتقل می‌شود و چنانچه دست شما با چشم‌تان تماس پیدا کند، این آلودگی خطرناک وارد چشم‌تان میشود پس جهت آلوده نشدن چشم‌ها در حین استفاده از تلفن همراه، رایانه و... به شدت مراقب باشید دست به چشم‌هایتان نزنید و پس از استفاده از آنها، دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید و پاکیزه کنید.
۸ -تمرکز و وقتتان را برای درس خواندن و حضور در کلاس‌های آنلاین بگذارید، تا حد امکان از بازی‌های رایانه‌ای و بازیهایی که در تلفن همراه وجود دارد، پرهیز کنید تا چشمها آسیب کمتری از خیره شدن به نمایشگر گوشی و رایانه ببینند و کمتر خسته شوند. خستگی چشم‌ها در بلند مدت باعث درد چشم هم می‌شود پس برای مراقبت از چشم هایتان حتما این نکته را در نظر داشته باشید.
۹ -پلـک زدن مـداوم و خیـره نشـدن طولانـی بـه صفحـه‌ی تلفـن همراه پیشـنهاد دیگر چشـم پزشـکان اسـت کـه جهت حفظ رطوبـت چشـم و پیشـگیری از خشـکی چشـم باید رعایـت کنیم. خشـک شـدن چشـم موجـب تـورم رگهـای چشـم، قرمزی و خارش چشـم می‌شـود پـس در حیـن اسـتفاده از تلفـن همراه و رایانـه‌ی خـود به‌طـور مـداوم بـه صفحـه نمایشگـر آنهـا خیـره نشـوید و مرتب پلـک بزنید.
 


کد مطلب: 184

آدرس مطلب: https://sangat.koodakebalouch.ir/news/184/روش-های-مراقبت-چشم-کلاس-های-آنلاین

سنگت
  https://sangat.koodakebalouch.ir